بررسی مسائل فرهنگی و اجتماعی  اتباع خارجی قزوین

نشست ویژه رسیدگی به مسائل فرهنگی و اجتماعی  اتباع خارجی استان قزوین برگزار شد.

به منظور ساماندهی مسائل فرهنگی و اجتماعی اتباع خارجی استان قزوین نشست تخصصی مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استان قزوین با تعدادی از نمایندگان هیأت‌های مذهبی، ورزشکاران، دانشجویان، متنفذین، گروه جهادی، بانوان و... اتباع افغانستانی مقیم قزوین برگزار شد.

در این نشست دوساعته نمایندگان گروه‌های مذکور به ارائه نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند. طریقی مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استان قزوین هم ضمن خیر مقدم و عرض تبریک عید سعید قربان و دهه امامت و ولایت ضمن استماع نقطه نظرات حاضرین به تبیین و تشریح خدمات و سیاست های حمایتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در خصوص مهاجرین و پناهندگان خارجی پرداخت.

در این نشست طریقی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی به آخرین اقدامات صورت گرفته در راستای ساماندهی فرهنگی اتباع خارجی در استان پرداخت و بیان نمود : در مقوله مواجهه با پناهندگان استان باید گفت با تشکیل سازمان ملی مهاجرت اقدامات بسیار موثری در تمامی موضوعات مرتبط با اتباع خارجی ساماندهی گردیده که ساماندهی مسائل مرتبط با امور اجتماعی ، فرهنگی ، ورزشی و .... در دستور کار این سازمان و ادارات کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان ها قرار گرفته است. 

وی افزود: خوشبختانه در استان قزوین اتباع و مهاجرین خارجی در مسائل مرتبط با حوزه های فرهنگی، اجتماعی ، ورزشی و .... اقدامات موثری صورت پذیرفته و برگزاری مناسبت های مختلف مذهبی ، مسابقات ورزشی و... بیانگر این موضوع می باشد. 

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین بیان داشت خوشبختانه سامانه هوشمند مدیریت ابتاع خارجی (سهما) راه اندازی گردیده و انشالله تمامی مسائل مرتبط به اتباع و مهاجرین خارجی در این سامانه مورد بررسی قرار خواهد گرفت که در خواست داریم مهاجرین خارجی که در زمینه های مختلف فعالیت دارند شناسایی و دراین سامانه مشخصات آنها ثبت گردد  
در پایان نمایندگان گروه های مختلف حاضر در جلسه به بیان دیدگاه ها ، دغدغه ها و مشکلات خود در حوزه های مرتبط پرداختند که مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین به سوالات مطروحه پاسخ دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار